top of page
Abstract Lines

המשך קריאה

סורק הלייזר הנכון למשימה הנכונה – 5 פרוייקטים שיעזרו לכם לבחור


מתורגם, מאת רנטה ברדס גוטיארז 19/11/19

האם תהית איזה סורק לייזר הוא המתאים ביותר לפרויקטים שלך?

בין אם שמת עין על סורק הלייזר הקטן מסוגו בעולם של Leica מדגם BLK360, על סורק הלייזר המהיר ביותר מסוגו, Leica RTC360 3D או על סדרת P-Series של Leica Scan Station, מאמר זה מדגים את הטווח המגוון של הפרויקטים שאתה יכול לבצע עם סורק הלייזר וכיצד סורקי לייזר יכולים לעבוד יחד

חברת BDM משתמשת ב- BLK360, ב- RTC360 וב- P-Series. לדברי ברנדסמה, ההבדלים החשובים ביותר הם הטווח, איכות נתוני התלת מימד והקומפנסטור הכפול בזמן אמת הזמין בסדרת P-Series.

ריין ברנדסמה, מייסד ומנהל חברת Brandsma Digitaal Meten (BDM), חברה הולנדית המתמחה במדידות דיגיטליות לבנייה, תעשיה והנדסה אזרחית, מדגים בסמינר המקוון שלו את היעילות בעבודה באמצעות פתרונות פורצי דרך מאת Leica Geosystems , וכיצד חברת BDM משיגה את המרב מפתרונות ההדמייה שלהם.

באמצעות שבעה פרויקטים מרגשים, Brandsma הציג מדוע BDM משתמשת בסריקת לייזר ואיך הם בוחרים את סורק הלייזר הנכון לכל משימה ומחליטים מתי לשלב ביניהם. אנו מציגים חמישה מאותם פרויקטים שיעזרו לכם לבחור את סורק הלייזר המתאים לעבודתכם:

1. הארכת ספינה

ספינת השיט בעלת התורן 'אנטיגואה', שנבנתה בשנת 1957, השיטה נוסעים דרך הקוטב הצפוני ומסביב לעולם. בעליה רצו להרחיב את החלק האמצעי של הספינה בכדי להוסיף עוד חדרי לינה. החדרים והמעברים הקטנים שלה היו סביבה מושלמת לעבודה עם סורק BLK360 הנייד והקל. BDM סרקו בלייזר את החלק החיצוני באמצעות סורק מסדרת P-Series ושילבו בין הסריקות עם תוכנת העיבוד Leica Cyclone 3D point cloud.

מודל דיגיטלי של הספינה

BDM סרקו את הצד החיצוני עם סורק מסדרת P-Series, את הפנים עם BLK360 ושילבו בין הסריקות עם תוכנת cyclone

חלק ההרחבה של הספינה

"ענן הנקודות יובא והמודל נוצר בעזרת 3DReshaper, מה שמאפשר את הצגת כל הפרטים. כל מה שקיים על הספינה נמצא גם בענן הנקודות. עשינו חתכים ואנחנו יכולים לייצא את החלקים לתוכנת CAD” מסביר ברנדסמה "ייצרנו את החלק המורחב במספנה וכאשר הוא היה מוכן להרכבה, הספינה חזרה מן הים ובוצע תהליך של ניסור הספינה והרכבת החלק במרכזה בהתאמה מושלמת. זה חסך ללקוח די הרבה זמן ואיפשר לו להמשיך להשתמש בספינה בזמן תהליך בניית התוספת במספנה".

2. סריקה ומידול של בניין שלם

BDM התבקשה לסרוק את בניין העירייה, כולל סביבת הבניין, של עיר בהולנד. בסך הכל נוצרו 1000 סריקות משבעה .RTC360 וסורק מסדרת P-Series

החברה השתמשה ב- P-Series בגלל המרחק בין הבניינים וביצעה סריקות רבות לקליטת הפרטים באמצעות 360RTC.

תמונה של סביבת הבניין

ענן נקודות של סביבת הבניין

מודל תלת מימד של סביבת הבניין

שרטוט דו מימד של הבניינים שנסרקו

"ענן הנקודות נמדד כולו ממדידות הקרקע. כדי למדוד את הגג אתה לא צריך ללכת על הגג. אפילו הפרטים על הגג נקלטים מסריקה אחת מדידות הקרקע, "מסביר ברנדסמה. "עם ה- RTC360 זה לוקח רק דקה או שתיים והוא מייד מבצע סריקה נוספת. התוכנה החכמה מזהה אם ישנם אובייקטים שזזים והיא מסלקת אותם מענן הנקודות. "

בהתאם לצרכי הלקוח, מבוקש פירוט נמוך או גבוה. בפרוייקט זה BDM יצרה מודל תלת ממדי עם פירוט נמוך בהתאם לדרישת הלקוח. "לאחר ביצוע הסריקה אתה תמיד יכול לחזור לענן הנקודות ולהביא פרטים נוספים באמצעות מודל התלת מימד. כאשר מודל תלת המימד מוכן תוכלו פשוט להמיר אותו לרישום דו-ממדי ולעצב פריסה עם מידות”, מוסיף ברנדסמה.

3. סריקת מודל ותבנית כדי לוודא התאמה לתכנון באמצעות CAD

BDM סרקה מודלים המשמשים לתבניות. על ממדי המודלים להיות מושלמים מכיוון שהחלקים משמשים ליצירת תבניות, לכן BDM השתמשה בסורק מסדרת P-Series ​להשגת הדיוק הגבוה ביותר. באמצעות אופציית 'סריקת אזור' של ה - P-Series, הלייזר סרק במומחיות רק את שטח התבניות ולא את הסביבה כולה. "המטרות זוהו ב ,cyclone ואפשר גם להציב את הסורק מסדרת P-Series בשטח על נקודות ידועות ולעשות לולאה סביב האובייקט" מוסיף ברנדסמה

ענן נקודות של התבנית

רשת כיסוי בCAD ודוח עם סטיות

הסריקות נרשמו ב- Cyclone ויוצאו ל- Cyclone 3DR ליצירת MESH. הלקוח העביר את המודל התלת ממדי בCAD וחברת BDM יצרה שכבת מידע נוספת המציגה את כל הסטיות מהמודל המתוכנן.

4. רוטרדם EECV: מסוע באורך קילומטר

BDM מדדה מסוע באורך קילומטר, אחד המסועים הארוכים בעולם. בעודו גובל בתעלה, ה- EECV הוא הטרמינל החשוב ביותר של רוטרדם לתפוקה בתפזורת יבשה. BDM מדדה את המסוע באמצעות טוטאל סטיישן, וסרקה שלושה מקטעים של המסוע. הצורך בסריקה למרחקים ארוכים הוביל את BDM לבחור סורק מסדרת P-Series לתפקיד זה. המומחים השתמשו בטוטאל סטיישן בשילוב עם הסורק כדי להשלים סריקת לייזר, נקודות התוויה, ובסופו של דבר, ליצור מודל תלת מימד

"השתמשנו בנקודות בקרה קרקעיות לאורך 950 מטרים. אנו משתמשים בטוטאל סטיישן Leica TS60 - יש לו דיוק זוויתי של 0.5. שניות. אז עשינו נקודות בקרה קרקעיות בשלושת האזורים שהיינו צריכים לסרוק וייבאנו את אותן נקודות בקרה קרקעיות לסורק עם מערכת הקואורדינטות הנכונה” מסביר ברנדסמה.

BDM השתמשו בסורק מסדרת P-Series בשילוב עם טוטאל סטיישן

המסוע שנסרק על ידי BDM

מלבד הסריקה, BDM מתבקשת לעתים קרובות לבצע עבודות התוויה. עם הטוטאל סטיישן, המומחים התוו את נקודות המבנה ואת הבסיס של קווי המבנה למסילת הרכבת והקורות שמתחתיה.

5. סריקה ומידול של מפעל

BDM סרקה מפעל הממוקם באוסטריה בשטח משוער של 200 × 200 מטר באמצעות סורקי הלייזר RTC360 וסורק מסדרת P-Series. כדי לסרוק את פנים המפעל, BDM בחרה ב- RTC360 בזכות המהירות, הניידות, הטווח הדינמי הגבוה של ההדמייה (HDR) וההרשמה האוטומטית מראש בשטח. בחלק החיצוני של המפעל השתמשה BDM ב- P-Series כדי להגיע למרחקים ארוכים ולבצע כמה סריקות מפורטות

המפעל באוסטריה נסרק באמצעות ה- RTC360 וה- P-Series. החברה עיצב עיצבה מודל של החלקים הקיימים ב- Revit ובcyclone.

מומחי BDM קישרו והשוו בין מודל העיצוב התלת ממדי (החלקים בירוק) מהלקוח, למודל שלהם כדי לראות את חוסר ההתאמה וכדי להבטיח שהוא יתאים בצורה מושלמת.

BDM יצרה מודל של החלקים הקיימים ב- Autodesk Revit ו- Cyclone. מומחי BDM קישרו והשוו את מודל העיצוב התלת ממדי (החלקים בירוק) מהלקוח למודל שלהם כדי לראות את ההתנגשויות וכדי להבטיח שהוא יתאים בצורה מושלמת. היכולת לראות את חוסר ההתאמה לפני שהחלקים מגיעים לאתר, ואפילו לפני שתהליך הייצור מתחיל, עוזרת ללקוחות לחסוך זמן וכסף

בשורה התחתונה: זה תלוי בעבודה

כשברנדסמה נשאל במהלך הסמינר המקוון שהעביר באיזה סורק לייזר הוא מעדיף להשתמש ומדוע, בעל החברה סיכם "זה תלוי בעבודת הסריקה שעלייך לבצע. אם אתה מבצע סריקה ארוכת טווח ויש לך צורך בנתונים בדיוק גבוהה, כדאי שתשמש ב- P-Series. אם אינך צריך לבצע מדידות בגרביטציה, אז RTC360 מושלם עבורך".

לסיום, ציין ברנדסמה נקודות חשובות:

1) התכונות האהובות עליו בRTC360 הן המצלמה הדינאמית (HDR), מהירות הסריקה, והיכולת לביצוע קשירה מקדימה בין העננים בשטח.

2) ב- P-Series הוא אוהב את הפשטות והנוחות לשלב נתוני ביסוס (נקודות בקרה) עם הנתונים הנסרקים.

3) בנוסף ציין ברנדסמה כי השימוש בפורמט האוניברסלי של Leica נותן למשתמש גמישות בשילוב נתונים מתוכנת CYCLON לכל מוצרי סריקת הלייזר של Leica.

חזור >
bottom of page