top of page
Abstract Lines

המשך קריאה

6 שאלות מפתח שיעזרו לכם לבחור פתרון סריקת לייזר

כותבת המאמר: Divya Dave

בנייה או ניהול תשתיות היא משימה מורכבת ומאתגרת עבור כל הגורמים הנוגעים בדבר. בהתחשב במרחב הגיאוגרפי ובאופי של פרויקטים אלה, ביצוע שיפורים בתשתית הקיימת ובניית חדשה במסגרת התקציב והזמן שנקבעו, תוך הקפדה על בטיחות העובדים, הוא הישג ראוי לציון. בפרוייקטים מסוג זה ניהול התקציב ומזעור העלויות יהיו המפתח לסיום מוצלח של הפרויקט. סריקת לייזר הייתה ברכה לכל בעלי העניין בענף ה- AEC (אדריכלות, הנדסה ובניה). ענני נקודות שנוצרו על ידי סריקה ברזולוציה גבוהה מאפשרים תיאור מדויק של המצב הקיים במינימום מאמץ.

"טסלה שירותי מיקור חוץ" , חברת CAD ו- BIM מהודו המציעה שירותי BIM, שירותי מידול ענן נקודות, הדמייה ויזואלית לארכיטקטורה ושירותי CAD, עובדת עם ענני נקודות של מספר לקוחות ברחבי העולם ומייצרת דגמי BIM לעיבוד עתידי. רבים מלקוחותיה משתמשים ב- Leica BLK360 כדי ליצור סריקות מדויקות בתנאים מאתגרים.

כזה הוא המקרה של אחד הלקוחות של טסלה, שסלל לאחרונה רשת כבישים באורך 100 קילומטרים, בעלת כמה נתיבים וגשרים לאורך הדרך, בקליפורניה, ארה"ב. לפרויקט בסדר גודל כזה החברה חיפשה סורק שיכול להתגבר על האתגרים הללו - בסופו של דבר בחרה החברה את BLK360, סורק ההדמיה הקטן והקל ביותר. אבל, מה הייתה הסיבה מאחורי בחירת הטכנולוגיה הזו?

הצוות של טסלה בגוג'ראט, הודו

להלן 6 שאלות מפתח שיעזרו לך לבחור בפתרון סריקת הלייזר שיסייע לך להתגבר על האתגרים הקיימים בתנאי סריקה בעייתיים.

  • מהי רמת הגמישות הנחוצה?

הלקוח של טסלה קיבל פרויקט של בנייה, הפעלה ושיפור רשת כבישים של 100 ק"מ. עם מספר נתיבים, מבנים נלווים, וגשרים לתחזוקה ותפעול, הלקוח של טסלה היה זקוק לפתרון גמיש ליצירת ענן תלת-ממדי מדויק ותמונות של רשת הכבישים מבלי להפריע לתנועה ומבלי לסכן מודדים.

  • כיצד הטכנולוגיה תשפר את יעילות העבודה שלך בשלב התפעול / בפועל?

אופיו הרחב והמפורט של הפרויקט דרש להעריך את הרשת הקיימת ולבצע עבודות תיקון או הקמת מבנים חדשים בכל מקום שהלקוח ראה לנכון לעשות זאת. זה דרש קיומם של מספר תנאים, למשל זיהוי אזורים ספציפיים בהם חיזוקי הבטון חשופים או אזורים בהם הבטון היה שבור. הצוות היה זקוק לפתרון למדידת הגשרים, יצירת דגמי רפרנס וסריקות תלת מימד מדויקות כדי לתמוך בעבודות תיקון ובבדיקות בטיחות שגרתיות, כל התכונות שמספק BLK360.

  • עם אילו תנאים מאתגרים יהיה עלייך להתמודד?

סגירת הכביש לסריקה לא הייתה אפשרית, מכיוון שסגירת כביש היא עניין יקר הכרוך גם במאמץ רב מבחינת תכנון ותזמון. לכן, הוחלט לבצע את המדידות בזמן שרשת הכבישים בתפקוד מלא.

  • מהם הסיכונים הכרוכים בכך וכיצד תוכלו להימנע מהם?

סריקת התשתית בדרכים בתפקוד מלא של כביש היא מצב מאתגר ומסוכן מאוד. פריסת צוות מודדים באמצע הכביש, במטרה לסרוק את הפרטים הקטנים של חלקו התחתון של גשר, מציבה אותם בסיכון גבוה מאוד. עם סורק לייזר ההדמיה קל המשקל (1 קילוגרם), צוות המדידה יכול היה לעמוד בבטחה מאחורי מחסום הבטיחות בכדי לסרוק את האזורים הקשים (כמו חלקם התחתון של הגשרים) וליצור תמונת 360 מעלות מפורטת וענני נקודות מדויקים תוך מספר דקות.

  • מה טווח המרחק שעליך לכסות?

עם רדיוס מדידה של 60 מטר, BLK360 אפשר לצוות לתעד את הסביבה ולבחון אזורים לפרטי פרטים.

  • מהו התוצר הדרוש ואיזו הכשרה הצוות שלך צריך כדי לספק אותו?

בלחיצת כפתור אחת, משתמש בודד יוצר תמונות פנורמיות בצבעוניות מלאה ועליהן נתוני ענן נקודתיים מדויקים של כל המרכיבים של תשתיות הכביש. על ידי שימוש בתוכנת Autodesk ReCap Pro המזרימה את נתוני ענן הנקודות והתמונות ל- iPad, הצוות יצר קובצי RCP לעיבוד עתידי וליצירת תוצרים משמעותיים. קבצי RCP אלה סופקו אז לטסלה עבור המרת ענני הנקודות לנתוני BIM. מודל ה BIM שנוצר שימש בסופו של דבר לשדרוג הרשת ותחזוקתה.

חזור >
bottom of page