top of page
Abstract Lines

המשך קריאה

2020- מבט קדימה על המציאות החדשה וטיפים להצלחה


בימים אלה של סיכום שנה אנו מגבשים את החזון שלנו להמשך הדרך ולעשור החדש. אנו מחשבים את צעדינו מתוך גישה שעלינו למצוא פתרונות יצירתיים ויעילים לדרישות השוק, מהלך שהתחלנו כבר בשנה החולפת. אנו צפויים לתת דגש על שכלול תחום התמיכה בחברה על מנת להעניק ללקוחותינו את השירות הטוב ביותר, מתן פתרונות לכל בעיה וליווי מקצועי בהטמעת טכנולוגיות חדשות. אנו רוצים שתצליחו ותמשיכו להתקדם.

השינויים הטכנולוגיים מחייבים אותנו ואת השוק לעליית מדרגה ואימוץ סטנדרטים חדשים. זהו שינוי מבורך ועם זאת לא קל, שכן הוא מחייב את כולנו לצאת מאזורי הנוחות שלנו, ללמוד דברים חדשים, להשקיע יותר זמן ומאמצים, ובעיקר להבין את הנחיצות בהתמדה בלמידת הטכנולוגיה המתפתחת.

בדומה לענפים רבים אחרים, גם הענף שלנו עומד בפני שינויים טכנולוגיים תכופים, ומהפכה תעשייתית של ממש בתחום המדידות. שינויים שלה משאירים לא מעט בעלי מקצוע מבולבלים, ומביאים אותנו לבחינת מעמדו ותפקידו של איש המקצוע אל מול הטכנולוגיה המשוכללת.

יהיה עלינו לעסוק בבקרה ופיקוח, וכן תפעול הטכנולוגיות המתקדמות, ובנוסף מלבד הידע המקצועי, על היכולות האישיות שלנו כאנשים אינדיווידואליים יהיה לבוא הרבה יותר לידי ביטוי.

אנו בטוחים כי בעלי מקצוע שישכילו לקדם בברכה דרכים חדשניות לביצוע עבודתם עשויים לקצור את פירות ההצלחה בעשורים הבאים, אבל איך עושים את זה? מה יאפיין אנשי מקצוע שיצליחו בעשורים הבאים?

קבלו מספר נקודות מעניינות שיספקו מעט תשובות בנושא, אותן אנו מביאים לכם בקיצור מתוך הספר "לחתור במים לבנים – הצלחה במאה ה21" מאת איילה ראובן- ללונג.

הגורמים המרכזיים לאתגרים בעולם העסקי והארגוני הדינמי והשונה:

  1. משברים כלכליים תכופים- התנודות בכלכלה הולכות ומתקצרות. לקוחות מחפשים פתרונות קצרים וזולים, או פתרונות מקיפים המעלים את הערך של עבודת בעל המקצוע. השירות הופך למצרך מבוקש, ולכן אנשי המקצוע שיצליחו יהיו אלה שייצרו הצעת ערך גבוהה- כלומר יוסיפו לעבודתם ערך מוסף במחיר נוח.

  2. תקשורת ואחריות תאגידית- ארגונים מתבקשים היום לתת דין וחשבון על התנהגותם. ישנה רגישות חברתית כלפי הגינות, יושרה ויחסי אנוש טובים. עלינו להיתפס כלגיטימיים בחברה בה אנו פועלים- בקרב מתחרינו, לקוחותינו ולקוחותינו הפוטנציאליים.

  3. טכנולוגיה מתקדמת- הקדמה הטכנולוגית משנה את פני המציאות, זמן המדף של מוצרים הולך ומתקצר. האינטרנט מציע מידע לכל דורש, ונותן אופציה לשיתוף פעולה וייעוץ עם בעלי מקצוע מכל העולם. תשובות לשאלות מקצועיות, שהיו בעבר נחלת אנשי המקצוע בלבד, נגישים כיום באינטרנט כנחלת הכלל. מגמה ההולכת וגדלה. (מי מאיתנו לא נתקל בחייו בבעיה כלשהי ומצא את הפתרון בחיפוש בGOOGLE או בYOU TUBE?)

  4. גלובליזציה- העולם הוא כפר גלובלי, בו כולם מתחרים בכולם. התפתחות תחום המדידות מחוץ לגבולות המדינה, או חפיפה חדשה בין תחום המדידות לתחומים אחרים המבוצעת בצד השני של הכדור, תגיע במהרה גם אלינו לישראל.

  5. דור הY- השתלבות צעירים בשוק העבודה והשקפת עולם חדשה של מי שנולד לתוך המירוץ הטכנולוגי. לדור החדש צרכים ורצונות שונים משהכרנו. הוא גורם לנו לחפש וליצור דפוסי פעילות חדשים. ארגונים מגייסים עובדים לראשונה בהתבסס על יכולות "רכות", כישרון, ויכולות הכשרה מהירה וניהול.

  6. תחרות קשה על כל לקוח- התחרות מתגברת, ולא מספיק שלקוחות יפנו אלינו לקבל שירות- עלינו להיות פרואקטיביים ולהשקיע זמן רב יותר בשימור לקוחות קיימים ובהבאת לקוחות חדשים. משרדי מדידות שיצליחו יהיו מצד אחד אלה שישתמשו בטכנולוגיה באופן משכל, ומצד שני אלה שלקוחותיהם המרכזיים נותנים בהם אמון ונבנה ביניהם קשר משמעותי.

חשוב להפנים כי הלקוחות היום לא מחפשים סתם נותני שירות, אלא רוצים לשלם על משהו בעל ערך גבוה. אם אתם רוצים להתקדם, או רק לשמור על מקומכם, עליכם לחשוב האם מישהו אחר יכול להציע בדיוק את מה שאתם מציעים במחיר נמוך יותר?.. עליכם לפתח הצעת ערך ייחודית כך שהלקוחות לא יוכלו לוותר עליכם. הסוד להצלחה בעולם המשתנה הוא ראשית, פיתוח דפוס חשיבה של צמיחה.

טיפים חשובים להצלחה:

  1. המצליחים הם בעלי מיינדסט מתפתח (דפוס חשיבה מתפתח). אלו שמאמינים שאפשר לפתח יכולות וכישרונות באמצעות השקעה ומאמץ. אלו שמבינים שאם המקצוע השתנה, עליהם להתאים את עצמם. אלו שמוכנים לצאת מאזור הנוחות שלהם. אלה שיהפכו את הלמידה וההתפתחות לחלק מעבודתם. זכרו כי הצלחה נמדדת לפי אתגרים עצמיים, למידה, אימון והתפתחות. לעומתם אנשים בעלי מיינדסט מקובע שחושבים ש"או שיש לך את זה או שלא" יימצאו עצמם נאבקים לשרוד, ואט אט יאבדו רלוונטיות מאחר והצעת הערך שלהם לארגון וללקוחות תלך ותקטן.

  2. שימוש במוח הימני- רוב אנשי המקצוע בענף משתמשים בעיקר בחצי המוח שמאלי, הקוגניטיבי. חלוקת המוח לשתי המיספרות היא מטאפורה לצורך תיאור שימוש בשתי דרכי חשיבה שונות ומשלימות- ההמיספרה השמאלית, האנליטית והרציונלית שולטת ביכולות אנליטיות ולוגיות, בחשבון ובשפה, במידע עובדתי וברצף הזמן. ההמיספרה הימנית, שולטת בהפשטות ובאסוציאציות, בזיהוי ניואנסים ובשיבוץ מידע לתמונה רחבה יותר, במידע חושי ובתפקודים מרחביים. כדי להצליח עלינו להשתמש בחלקי המוח הקוגניטיביים וגם בחלקים הרגשיים והיצירתיים שיכולים לספק ערך מוסף משמעותי. מודדים זקוקים אמנם לחצי המוח השמאלי לצורך דיוק, חישוב, ביקורתיות, שיטתיות בפתרון בעיות, תכנון וביצוע, אך כיום עליהם להביא לידי ביטוי גם את חצי המוח הימני, התורם למיומנויות בין אישיות, יצירתיות, אינטואיציה, שימוש בדמיון ויצירתיות בפתרון בעיות מורכבות.

  3. אינטיליגנציה רגשית- מאפיינת עובדים ומנהלים המצליחים בתפקידם. מדובר ביכולות רגשיות, אישיות וחברתיות המשפיעות על יכולתנו להתמודד עם דרישות מהסביבה ועם לחצים. ניתן לפתח את כל מרכיבי האינטליגנציה הרגשית. היא עוזרת להסתגל לשינויים באפקטיביות, להוביל תהליכים מורכבים בהצלחה, ולבנות מערכות יחסים משמעותיות עם העובדים, הקולגות והלקוחות. אנשים בעלי אינטילינציה רגשית גבוהה יצליחו לקרוא את המפה, יפגינו גמישות מחשבתית והתנהגותית ויתאימו את עצמם ביצירתיות לשינויים. הם יצאו מאזור הנוחות על מנת ללמוד דברים חדשים ולהתפתח, ישתמשו בטכנולוגיה על מנת להוריד עלויות, יעבדו עם שותפים בעלי התנהגות שונה, יניעו שינויים ויכנסו בצורה מושכלת לתחומים חדשים.

  4. משמעות- בעלי מקצוע שיצליחו יהיו אלה שיראו משמעות בעבודתם. הם יחושו מחויבות גבוהה לעבודתם ויחתרו למימוש מטרותיהם מתוך תשוקה והתלהבות. זה יעורר באנשים בקרבתם רצון ללכת אחריהם. (בונוס- נמצא במחקרים כי יציקת משמעות לעשייה תורמת לשביעות רצון כללית מהחיים).

  5. מחויבות ומעורבות- לקיחת אחריות מלאה על תהליכים שאתה מוביל ועל פיתוח הקריירה שלך. מי שיעשה זאת יבין לאן הולך הענף ויהיה אמיץ דיו להביע את דעתו ולפעול על פיה, גם אם היא נוגדת את דעת הרוב, ויוביל את משרדו לעתיד טוב יותר תוך לקיחת הסיכון.

  6. חיבור לאנשים- היכולת ליצור מערכות יחסים משמעויות, לבנת קשרים ולהסתייע באחרים בדרך. מחקרים מראים שאנשים בעלי רשת חברתית חזקה מתקדמים מהר יותר, מרוויחים יותר ומרוצים יותר מעבודתם.

  7. מסגור חיובי- תמיד יהיו קשיים. מי שיצליח להתמודד עם הקשיים יהיה זה שישמור על אופטימיות ויראה בכל מצב את חצי הכוס המלאה, שימצא הזדמנויות בקשיים ויצליח לראות את הבעיות באופן המעודד מציאת פתרונות. אנשי מקצוע שיצליחו למסגר את המציאות באופן חיובי יביאו למשרדם רגשות של מסוגלות ויכולת במקום כניעה וחוסר אונים.

  8. ניהול אנרגיה- ראשית עלינו לשמור על עצמנו ועל הרווחה האישית שלנו. אם אתה רוצה להצליח, מוכשר וחרוץ ככל שתהיה, עלייך להבין שלא ניתן לרוץ מרתון בקצב של ספרינט לאורך זמן. עליך לאזן בין החיים לעבודה, לישון מספיק, לאכול בריא ולהתאמן. כך תגיע במיטבך לכל אתגר איתו עלייך להתמודד- עם אנרגיה, התלהבות וחדות מחשבתית.

  9. הצעת ערך אישית גבוהה- בעולם המשתנה, עלייך להבין מה יש לך להציע, מהן החוזקות שלך ואיפה עלייך להשתפר. תראה מהי הצעת ערך גבוהה של אדם בתפקידך, והיכן זה פוגש אותך מבחינת יכולות מקצועיות, יכולות אישיות, חברתיות, רגשיות. בנה לך תוכנית פעולה לפיתוח יכולות שזקוקות לחיזוק. הצעת ערך אישית גבוהה היא תעודת הביטוח שלך לכך שתהיה לך תעסוקה גם בעשורים הבאים.

שתהיה לכולנו שנה עסקית פורה ו מ ו צ ל ח ת !

חזור >
bottom of page