top of page
Abstract Lines

המשך קריאה

חדשות טובות – ענף המדידות הוא אחד ממנועי הצמיחה במשק!


על אף משבר התעסוקה והפגיעה המקיפה בכלכלת ישראל בעקבות מגיפת הקורונה, נראה שדווקא ענף המדידות הוא אחד ממנועי הצמיחה במשק!

שמחנו מאד לשמוע כי לקוחותינו מהמשרדים השונים מדווחים דווקא בתקופה זו על עבודה בעצימות גבוהה.

אחד התחומים הפורחים ביותר בתקופת משבר זו הוא ענף התחבורה. במשרד התחבורה החליטו לנצל את הירידה בתנועה ולקדם פרויקטים של סלילת כבישים וחשמול מסילות רכבת. הכבישים ריקים ממכוניות והרכבות ריקות מנוסעים וזהו בדיוק הזמן להשקיע בתשתיות התחבורה שלנו. בימים אלה משרד התחבורה מתקצב את עבודות הרכבת הקלה בתל אביב ובירושלים, ואת פרויקט הנתיבים הציבוריים והמהירים במאות מילוני שקלים!

בנוסף, הממשלה עושה מאמצים לא להקפיא את הבנייה, מתוך הבנה כי אם תיפסק, משבר הדיור רק יגדל כשתחלוף המגיפה. לכן, גם ענף הבנייה, כולל המפעלים התומכים בו, הוגדר כחיוני למשק. לצורך כך, ניתן אישור להשאיר פועלים מהרשות הפלסטינית בישראל, ופורסמו הנחיות מיוחדות לקבלנים בנושאי הלנה, הסעדה, הסעות ואבטחה.

בממשלה אושרו תקנות הנוגעות לעובדים החיוניים במשק, כלל עבודות הבניה והפיתוח של שכונות מגורים ותשתיות כבישים, אנרגיה, מים וביוב, מחצבות ומפעלי בטון, ייצור של חומרי גמר ומוצרי גמר לבנייה, שירותי ניהול ופיקוח על הבנייה, שירותי מדידה ומכוני בקרה, מעבדות מאושרות, מפעלים ויבואנים בתחום הבנייה והתשתיות ומפעלים תומכים נוספים. בנוסף הוחלט כי עובדי חברות התשתית לא יוגבלו בכמות העובדים.

פרויקטים נוספים שעומדים בקנה, צפויים גם הם לצאת לדרך בקרוב גם אם היו צפויים להתחיל רק בעוד מספר חודשים. ביניהם, פרויקט הקו האדום וקווי רכבות נוספים בתל אביב ובירושלים, פרויקט "מהיר לעיר" של נתיבי איילון, פרויקט "נתיב פלוס" באזור השרון, והעבודה על הנתיבים המהירים מראשל"צ ושפיים לתל אביב. בנוסף, ממשיכים לעבוד במרץ על תכניות לסלילת כבישים חדשים.

הפרויקטים האלו יניעו את המשק, ויתנו דחיפה לכלכלת ישראל בתום המשבר.

איתכם בכל הכוח.

חזור >
bottom of page